dimarts, 8 de març del 2011

Activitats previstes

Avui us explicarem de manera general com estructurarem les 5 sessions que destinarem al tema de la immigració (com ja hem dit a la presentació, ens centrarem en la immigració africana a Europa). 

SESSIÓ 1
Començarem la classe preguntant als alumnes si s'han llegit la presentació d'aquesta unitat (bloc) i comentarem què els sembla.
Seguidament farem un visionat d'imatges referents al fenomen de la immigració, sobretot de la que es fa amb pasteres, per observar què saben del tema i per començar a introduir nocions bàsiques. 
Per acabar la sessió, ens centrarem en l'Adrame (personatge del llibre "La volta al món d'una armilla polar" de Wolfgang Korn, sintetitzant el que li va passar.

SESSIÓ 2
Aquesta sessió la iniciarem amb una pregunta (problematització): "Per què hi ha persones que decideixen abandonar el seu país i tot el que coneixen?". A partir d'aquí, parlarem dels motius que porten a milers de persones africanes a abandonar, cada any, el seu país d'origen. Per a fer-ho, farem el visionat d'un fragment d'un documental on hi ha uns testimonis que ho expliquen en primera persona.

SESSIÓ 3
La tercera sessió la dedicarem a parlar del viatge, un cop presa la decisió d'emigrar cap a Europa: Com ho fan, a través de qui, quants diners necessiten, amb què ho fan (mitjans de transport) i per on?  Per a respondre aquestes preguntes, i amb el suport visual d'un mapa, llegirem uns textos que els permetin trobar respostes.

SESSIÓ 4
En aquest punt, tractarem l'arribada a Europa. Per a fer-ho, organitzarem un role play. Dividirem la classe en dos grans grups. Un d'ells reprentarà els immigrants i l'altre els habitants originaris del país d'acollida. Dins del primer grup, n'hi haurà uns quants que hauran de simular que han emigrat de manera legal i uns altres que ho hauran fet de manera irregular. Dins del grup dels autòctons, subdividirem entre persones que defensen que tothom té dret a moure's i a viure on cregui que té més oportunitats, i persones que són totalment contràries a la immigració. Donarem un full a cada grup amb els seus trets característics i les idees que han de defensar.

- Els alumnes hauran de lliurar un comentari personal (Què hem après?) a través del correu electrònic, com a màxim 3 dies després d'haver acabat les activitats. L'hauran de confeccionar en un document Word, amb lletra Arial 12 espai 1,5 i no podrà sobrepassar les 3 pàgines. Així posarem punt final a aquesta unitat didàctica.
 




10 comentaris:

  1. Bones, Raquel i Maria. Heu fet tot allò que demanava el Sr Calabuig pel dia 8. No hi tenim res a dir. Perquè l'esquema d'avaluació que ens va passar esmentava els links i el desgranament de les activitats, però en canvi ell no ho demanava pel dia 8. De tota manera vosaltres les activitats sí que les heu plantejat bé i amb detall, així com la manera de treballar i l'avaluació. Ens agrada la varietat de les activitats i ens sembla que el seu plantejament té coherència i cohesió en conjunt.
    De crítica només us podem dir que la presentació és un pel llarga i no crida prou l'atenció. Potser hauríeu de mossegar una mica més. Però això és fàcil d'arreglar.

    ResponElimina
  2. Hola,

    El títol del vostre bloc és suggeridor, ara bé, un subtítol no hagués estat de més. Malauradament podriem interpretar moltes coses. D'altra banda, la fotografia podria estar més ben escollida.

    Seguiu les normes de disseny que ens van assignar, ara bé, no aprofiteu els recursos multimèdia que pot suportar un bloc. Només hi ha 2 fotografies, cap enllaç, etc. L'enfocament respon més aviat a aprovar una assignatura que no pas a estar enfocat a alumnes de 3r d'ESO. De totes maneres, heu posat el llistat de blocs i les etiquetes, sort!

    La presentació està bé. Parleu del que voleu fer i ho feu amb simpatia. De totes maneres, heu colocat les activitats a la pàgina principal i a la d'activitats no hi ha res! En referència a aquestes: les heu plantejat amb gràcia i els alumnes interaccionen molt entre ells. Malgrat tot, l'ús de les TIC és pràcticament absent a excepció, sort n'hi ha, del bloc. Quin ús té llavors? D'altra banda, dieu que parlareu del llibre "La volta al món d'una armilla polar" en referència a l'Adrame. Això està molt bé, però no deixeu clar si els alumnes s'hauran de llegir el llibre, un tros o res.

    Seria aconsellable que incorporessiu més contingut multimèdia al bloc, que de recursos n'hi ha! I així els alumnes podran treballar les TIC, que en saben i molt!

    ResponElimina
  3. Hola!
    En la nostra humil valoració creiem que el vostre és un bloc molt bo i ben treballat.
    Les activitats es veu que ja les heu pensat i elaborat profundament, a més queda clar què s'ha de fer i com s'ha de fer.
    La problematització pot ser interessant però el joc de rol el veiem un pèl perillós perquè aquests temes són complexos i poden sortir tics xenofobs. L'activitat de la música com a final ho veiem positiu.
    En definitiva, un bon bloc, amb els continguts clars i ben explicats, amb vocabulari assequible pels de 3r. La redacció molt bona.
    Potser la imatge principal la canviariem, potser per algun d'una arribada de patera a la costa...

    ResponElimina
  4. Bones Noies,

    Compartim amb els srs. Dubai que el joc de rol pot ser perillós, però també creiem que el risc s'ha de córrer per arribar a entendre i veure el fons del problema. Si es sap portar bé, pot ser una activitat molt positiva.

    Pel que fa a la resta del bloc, dir-vos que és un dels millors que hem vist a nivell de continguts, i que la presentació és molt adequada (no és per fer-vos la pilota). Com a molt, podem dir-vos que poseu les activitats que heu apubntat a la pàguina principal, a la pàgiona d'activitats, i que potser estaria bé poder incloure els vídeos de les activitatrs que heu plantejat al bloc. Sí que hi afegiríem més contingut multimèdia, peròn tenim clar que aixòs no és un requisit perquè el bloc estigui bé.

    Felicitats!

    ResponElimina
  5. Hola noies!!
    1. El títol i el subtítol estan ben triats.
    2. El disseny està molt bé (no creieu que el color és una mica massa fort?) Tot el disseny està molt ben cuida’t.
    3. La presentació és excel•lent. Els alumnes saben el que han de fer, com i de quina manera seran avaluats.
    4. Continguts i activiats em semblen més que complets. Desprès de tanta ensabonada, heu pensat si potser la delimitació en sessions pot ser un arma de doble fil?
    Excel•lent noies!!

    ResponElimina
  6. Molt ben pensat i estructurat. L'ordre i la claredat acompanyen un contingut i unes activitats força adients per aconseguir els objectius proposats.

    ResponElimina
  7. Hola hola!
    Molt bé tot, bon disseny, imatges, títol, etc. etc. l'únic, ubicar les activitats en la seva corresponent pestanya però res a reprobar, molt bé.

    ResponElimina
  8. Hola!!!

    Aquest blog es veu molt treballat, es nota que hi heu dedicat hores, i amb molt bon criteri...
    - El títol és molt clar, boníssim, espectacular, sublim i tot un seguit de calificatius possitius...
    - El disseny creiem podria ser mes alegre, o amb més dinamisme...
    - La presentació és molt bona
    - I els continguts i les activitats molt ben plantejades

    ResponElimina
  9. Bon dia!

    Per començar el títol general no és que estigui malament és emotiu i capta l’atenció, però el fet migratori pot significar moltes altres coses més enllà del perill vital que es suggereix. El subtítol, res a dir, especifica i avança el que es tractarà.

    La foto de l’inici, fem la mateixa crítica que el títol general; tant sols enfoca la migració des d’una de les seves vessants. La resta de les coses s’entenen i compleixen amb els paràmetres. A més a més heu introduït el recurs audiovisual, per mostrar una cançó relacionada amb el tema (un gènere, perfecte per adentrar-se a la matèria, sobretot els alumnes de l’ESO).

    Respecte els objectius, de la mateixa manera que les activitats, queden clarament definides. Potser a nivell de continguts estaria bé afegir altres temes com el tipus de migració, les polítiques migratòria i el cas específic dels refugiats (que es tracta d’una tipologia migratòria interessant sobretot pel que estem vivint actualment amb el cas de les revoltes de nord-d’àfrica).

    Salut i feina!

    ResponElimina
  10. Bones, sentim el retard de comentari, però hem tingut problemes logístics.

    -Ens agrada molt l’estètica i la lletra que heu triat.
    -Heu anat actualitzant el diari, tot i que trobem estrany que hi inclogueu els continguts i activitats previstes en aquest apartat.
    -A la presentació se centra molt bé la vostra aportació al treball global entorn del llibre. Es concreta, però es té en compte el sentit global de l’experiència dels alumnes.
    -Molt bé que l’activitat inicial sigui a partir d’imatges i que apel•li a les primeres sensacions que tenen els alumnes. S’ha d’entrar per la via sensible, si no! Molt bé que la relacioneu també amb el llibre.
    -La previsió de les altres sessions també és molt interessant. Molt completa. El role playing pot ser molt enriquidor.

    -Felicitats per la feina feta, res a dir, que seguiu així!

    ResponElimina