divendres, 18 de març del 2011

Activitats 3 i 4

Bona nit a tothom: ja hem publicat les activitats 3 i 4.

També podeu consultar la guia didàctica que correspon a cada activitat tot clicant a la pestanya Guia del professor/a.

Per altra banda, us volíem dir que avui hem trobat una imatge molt colpidora que no volem deixar de compartir aquí. És de fa uns quatre anys. Això és el que en diu la pàgina web on es troba publicada: "El drama de unos inmigrantes subsaharianos y la solidaridad espontánea de unos bañistas de la playa timerfeña de Tejita ha logrado el segundo premio en la categoría Imágenes de Noticias. Su autor es el español Arturo Rodríguez para la agencia Associated Press". (09/02/2007). L'enllaç a la pàgina és aquest:

http://www.elpais.com/fotogaleria/World/Press/Photo/2006/elpgal/20070209elpepucul_1/Zes/12

I aquesta és la imatge (mireu-la en un tamany més gran tot consultant l'enllaç):


Ens ha semblat impactant i representativa del tema que ens ocupa en aquest bloc. És per a reflexionar-hi.

Fins aviat!

8 comentaris:

  1. Heu fet els canvis respecte el disseny que se us va demanar, sobretot en l'ús d'imatges i d'enllaços. El disseny, doncs, està bé.
    Les activitats: la tercera està molt i molt bé, el fet de pensar en una ruta és un bon exercici d'investigació, participació i d'empatia, i el material de suport està ben trobat.
    El debat de la quarta activitat també està força bé, i pot ser atraient pels alumnes.
    La guia del professor detalla bé els continguts i els criteris d'avaluació.

    ResponElimina
  2. Hola noies!
    Estem avaluant el vostre bloc.
    Les activitats les trobem interessants i veiem que heu sabut vincular-les molt bé amb el llibre de W. Korn.
    A la guia del professor amplieu el material per a les activitats, pertant molt completa!
    Enhorabona.

    ResponElimina
  3. Hola noies!
    Molt bona feina, es nota que hi heu dedicat temps i ganes. El resultat és evidència del vostre treball i preparació.
    Les activitats són bones, la de les rutes ens sembla excel·lent.
    L'únic però, és la gran quantitat de lletra en els plantejos de les activitats. Els alumnes només de veure tanta lletra es poden desesperar...
    Les fotos són molt bones i reflexen la situació tal com és.
    Endavant!

    ResponElimina
  4. Hola companyes!!
    D'entrada felicitar-vos per el gran treball que heu fet i que reflecteixen la gran quantitat d'hores que heu passat elaborant aquesta activitat. Heu estat un model a seguir en tot moment.
    Analitzant pròpiament el bloc volem destacar que profund coneixement que tindran els vostres alumnes un com finalitzades les activitats. Aquestes estan molt ben pensades i alhora ben relacionades amb el llibre sobre el qual es basa aquesta activitat.
    I com a crítica ^_^, simplement dir-vos que possiblement alguna activitat es força llarga de fer. I per tirar floretes, ens ha agradat molt la darrera activitat.
    Felicitats!

    ResponElimina
  5. Companyes,

    Les imatges de la primera activitat ens han impactat i agradat molt. Les activitats estan molt bé i són molt completes, però pensem que potser són un pèl llargues. Fer un joc de rol com a última activitat ho hem trobat molt encertat ja que és un canvi respecte les altres i que pot servir perquè els alumnes es deixin anar. El dossier pels professors és molt complet i està molt treballat.

    Salut!

    ResponElimina
  6. Ei, noies!

    No és per fer la pilota, però, la veritat és que poca cosa hi ha per criticar al vostre bloc.

    Varietat, qualitat, claredat, coherència... el què més ens ha agradat és el tractament que feu d'un tema delicat que afecta de manera molt crua la vida de molta gent. Creiem que la manera en com l'enfoqueu denota una gran sensibilitat, sense reduccionismes i que intenteu molt que els vostres alumnes es posin a la pell d'aquells qui el pateixen i desenvolupin empatia.

    Potser sí que de tan bon treball us han quedat unes activitats molt potents i que hauríeu d'acotar-les molt per poder fer-les en una hora de classe, però s'enten que aquí hi ha molt material i que a l'hora de portar-lo a la pràctica ja se seleccionarà segons el grup, la dinàmica que es creï...

    Molt ben explicades tant les activitats com la guia del professor.

    Felicitats!

    ResponElimina
  7. Hola!

    Bones, primer de tot destacaria el tractament del tema, creiem que l'heu abordat d'una manera immillorable. Al tractar-se temes de gran sesnibilitat, creiem que conecteu amb l'alumnat plenament i el feu partícep de seguida amb la proposta. Exel·lent!

    Títol: Perfecte, no es pot dir millor, i la capçalera és colpidora.

    Disseny: Segueix les normes recomanades i s’entén bé. Creiem que és apropiat per treballar a classe i aprofita material multimèdia. A més conté tots els elements.

    Presentació: Molt bona presentació, conté tos els objectius de la unitat i es veu a on voleu arribar, tant per l'alumnat que sap que aprendrà, que s'avaluarà i com es treballarà. És molt adequat per alumnes d'ESO i desperta l'interès.

    Continguts i activitats: Defineix bé els continguts i les activitats que es proposaran a la unitat. Els continguts són adequats per l’alumnat


    Valoració global: Exel·lent!

    ResponElimina
  8. És un gran bloc i que deixa molt clars quins són els objectius didàctics de la unitat.
    A més, la quantitat de fonts d'informació estan molt ben treballades.
    les activitats estan molt ben pensades en relació al que voleu treballar.
    Enhorabona!

    Pd: Només una qüestió de forma que ja ha apuntat algú. En la secció on es descriuen les activitats em sembla que els alumnes es podrien cansar només per haver de llegir-ne els enunciats.

    ResponElimina